Tuesday , September 17 2019
Έκτακτα Νέα
Αρχική / Queen / Αυτά τα τρόφιμα σε βλάπτουν χειρότερα κι απ’ το τσιγάρο

Αυτά τα τρόφιμα σε βλάπτουν χειρότερα κι απ’ το τσιγάρο

Μια μη ισορροπημένη διατροφή μπορεί πραγματικά να σε σκοτώσει, όπως ακριβώς κάνει το τσιγάρο. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως όταν έχεις έλλειψη από βασικά θρεπτικά συστατικά αυτό μπορεί να βλάψει την υγεία σου. Ποια τρόφιμα σε βλάπτουν σημαντικά;

Υπάρχουν μερικά προϊόντα που συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας για τις αποκαλούμενες ευεργετικές τους ιδιότητες αλλά πολλά από αυτά καταστρέφουν στο σώμα μας και δεν το γνωρίζουμε. Είναι σημαντικό να ξέρεις με τι τροφοδοτείς το σώμα σου γιατί στην τελική… είσαι ό,τι τρως!

Τρόφιμα που σε βλάπτουν όπως το τσιγάρο

Χυμός φρούτων

Τα φρούτα θεωρούνται ζωτικής σημασίας για τη διατροφή και οι φρέσκοι χυμοί είναι ένας τρόπος να τα προσθέσεις στη διατροφή σου. Ωστόσο, σε υγρή μορφή τα φρούτα χάνουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά τους, όπως οι ίνες, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη, των καρδιακών παθήσεων και της παχυσαρκίας. Επιπλέον, η ανεξέλεγκτη κατανάλωση χυμών μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα υγείας λόγω της ποσότητας ζάχαρης που περιέχουν. Στην πραγματικότητα, μερικοί από αυτούς τους χυμούς έχουν τόση ζάχαρη όσο και ένα αναψυκτικό.

τρόφιμα σε βλάπτουν

Photo: unsplash/Kaizen Nguyễn

Καλύτερα να τρως ολόκληρο το φρούτο!

Μπάρες granola

Αν και είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μερικές είναι πλούσιες και σε… ζάχαρη! Οι πιο δημοφιλείς μπάρες περιέχουν από 15 έως 30 γραμμάρια ζάχαρης ανά μερίδα και αυτή η ποσότητα είναι παραπάνω από αρκετή. Από την άλλη πλευρά, αν επιλέξεις μια σωστή μπάρα, μπορείς πολύ εύκολα να «σκοτώσεις» την πείνα και τις λιγούρες και να αποφύγεις την υπερακατανάλωση!

Μια τέλεια μπάρα πρέπει να έχει τουλάχιστον 3 γραμμάρια ίνας, 5 γραμμάρια πρωτεΐνης και λιγότερα από 10 γραμμάρια ζάχαρης.

Σούσι

Το σούσι από μόνο του δεν είναι επιβλαβές. Ωστόσο, είναι τα διάφορα πρόσθετα που το κάνουν επικίνδυνο. Πολλά rolls περιέχουν μαγιονέζα, κρεμώδες τυρί, σάλτσες και άλλα αμφιλεγόμενα προϊόντα που αυξάνουν τη θρεπτική αξία του και τις θερμίδες μιας ολόκληρης ημέρας. Καλύτερα να επιλέξεις ένα roll μόνο με σολομό!

τρόφιμα σε βλάπτουν

Ετρεφόμενα ψάρια

Τα άγρια ψάρια είναι πλούσια πηγή υγιεινών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου. Αλλά αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό κι από το τι τρώει το ψάρι. Δυστυχώς, τα ψάρια που αγοράζουμε στο super market, δεν είναι φρέσκα και δεν προέρχονται συνήθως από τον ωκεανό, αλλά από τα αγροκτήματα. Ως εκ τούτου, όχι μόνο δεν έχουν υγιή θρεπτικά συστατικά, αλλά περιέχουν και χημικά πρόσθετα που χρησιμοποιούν οι κτηνοτρόφοι για να μεγαλώσουν πιο γρήγορα.

Τρόφιμα fat-free

Οι διατροφολόγοι συνειδητοποίησαν ότι οι κατασκευαστές άρχισαν να αντικαθιστούν τα υγιή λίπη με τη μεταποιημένη ζάχαρη, προκειμένου να διατηρήσουν τη φυσική γεύση του προϊόντος. Έτσι, αντί να τρως κάτι που μοιάζει με υγιεινό σνακ, καταναλώνεις μια βόμβα ζάχαρης! Οι ειδικοί προτείνουν γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και υγιή λίπη, όπως τυρί cottage ή γιαούρτι, τα οποία δεν περιέχουν μεταποιημένη ζάχαρη.

Δημητριακά

τρόφιμα σε βλάπτουν

Τα δημητριακά θεωρούνται η ιδανική λύση για ένα υγιεινό και θρεπτικό πρωινό. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι τύποι τα ίδια οφέλη καθώς τα περισσότερα αποτελούνται από επεξεργασμένους κόκκους.

Κατά τη διάρκεια αυτής της επεξεργασίας, τα δημητριακά χάνουν σημαντική ποσότητα φυτικών ινών και άλλων θρεπτικών ουσιών…  για να μην αναφερθούμε στην ποσότητα της ζάχαρης που περιέχουν για να είναι πιο γευστικά.

Η αυξημένη πρόσληψη ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη, καρδιακές παθήσεις και παχυσαρκία. Γι’ αυτό προσοχή!

Σόγια

Η σόγια μπορεί να είναι εξίσου επιβλαβής για την υγεία όπως και για την οικολογία. Οι καλλιέργειες σόγιας θεωρούνται από τις πιο καταστροφικές, οι περισσότερες είναι γενετικά τροποποιημένες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν λαμβάνεις καθόλου τα θρεπτικά συστατικά!

Ένα άλλο πρόβλημα με τη σόγια είναι η υψηλή συγκέντρωση των ισοφλαβονών ή των φυτικών οιστρογόνων, που αυξάνουν το επίπεδο στο σώμα και διαταράσσουν τον εμμηνορροϊκό κύκλο. Για τον ίδιο λόγο, η πρόσληψη σόγιας συνδέεται συνήθως με αυξημένη δραστηριότητα θυρεοειδικών ορμονών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε απροσδόκητη απώλεια βάρους, εφίδρωση και πρήξιμο του λαιμού.

Διαβάστε επίσης:

Απλά βήματα για να περιορίσεις τη ζάχαρη από τη διατροφή σου

Photo: unsplash/Wiktor Karkocha

Το άρθρο Αυτά τα τρόφιμα σε βλάπτουν χειρότερα κι απ’ το τσιγάρο εμφανίζεται στο iPop.

Σχολια

comments

Ipop.gr - Queen https://ipop.gr/ugeia/ayta-ta-trofima-se-vlaptoyn-cheirotera-ki-ap-to-tsigaro/

Σχετικά

Δείτε Επίσης

Οι πιο φθινοπωρινές καφέ αποχρώσεις για τα νύχια σου!

Το φθινόπωρο σιγά σιγά κάνει την εμφάνισή του και πριν ακόμη αρχίσουν να πέφτουν τα …