Monday , October 14 2019
Αρχική / Andro / Ο ταλαντούχος κύριος Clarkson στο MANCODE

Ο ταλαντούχος κύριος Clarkson στο MANCODE

Oδήγησα τη Lamborghini Huracán Performante 2018.

Έχουμε συνηθίσει σήμερα αυτοκίνητα που κάνουν συνέχεια «μπιπ». «Μπιπ» όταν ανοίγεις την πόρτα, «μπιπ» αν δεν δέσεις αμέσως τη ζώνη σου, «μπιπ» αν βάλεις την τσάντα με τα ψώνια στη θέση του συνοδηγού, «μπιπ» αν προσπαθήσεις να ανάψεις τη μηχανή χωρίς να αφήσεις τον συμπλέκτη, «μπιπ» αν αντιληφθούν ότι πας να πέσεις σε κολόνα, «μπιπ» αν ξεχάσεις να σβήσεις τα φώτα ή ακόμα κι αν αφήσεις το τηλέφωνό σου στη θήκη για τα γάντια. Ορισμένα κάνουν «μπιπ» ακόμα κι αν σε πάρει ο ύπνος.

Κανένα αυτοκίνητο όμως δεν μπορεί να συναγωνιστεί τη Lamborghini Huracan Performante στους εκνευριστικούς ήχους που ακούγονται κάθε στιγμή, χωρίς προφανή λόγο. Το πρώτο «μπιπ» ακούστηκε με το που άρχισα να την οδηγώ, ένα κρύο πρωινό στο Λονδίνο. Ο λόγος ήταν η δυσλειτουργία του TSU. Δεν είχα ιδέα τι ήταν το TSU, αλλά ξαναχάλασε μερικά δευτερόλεπτα αργότερα. Νέο «μπιπ». Και πριν περάσει ένα λεπτό, «μπιπ» ξανά. Ο ήχος θα ήταν υποφερτός αν ήταν σταθερά επαναλαμβανόμενος, αλλά είχε τον ρυθμικό συγχρονισμό του γαβγίσματος ενός βαριεστημένου σκύλου.

Έτσι τηλεφώνησα στη Lamborghini και μου είπαν ότι το αυτοκίνητο δεν ήταν ακόμη σε στάδιο παραγωγής, και η τηλεμετρία του δεν είχε εγκατασταθεί σωστά. Το πήγα σε μια αντιπροσωπεία, κάτι έκαναν με ένα λάπτοπ και μου είπαν ότι το «μπιπ» θα σταματούσε. Καθώς επέστρεφα στο γραφείο, έκανε «μπιπ» ξανά. Και πάλι, φόρεσα τα γυαλιά μου για να καταλάβω τι πήγαινε στραβά. Σύμφωνα με ένα μικροσκοπικό μήνυμα που εμφανίστηκε στο τύπου βιντεογκέιμ ηλεκτρονικό ταμπλό, κάτι που λεγόταν ΜΜΙ είχε απενεργοποιηθεί. (Μιλώντας για ακρωνύμια, αυτό το αμάξι είχε περισσότερα κι από τον βρετανικό στρατό.) Παρ’ όλα αυτά, από τη στιγμή που το μυστηριώδες ΜΜΙ –τελικά ήταν το interface πολυμέσων– δεν με εμπόδιζε στην οδήγηση και το «μπιπ» ήταν ένα και μόνο ένα, αποφάσισα ότι μπορώ να το ανεχτώ.

Το ίδιο απόγευμα άφησα το Λονδίνο για την εξοχή και, κα- θώς μπήκα στον Μ25, ένα νέο «μπιπ» ήχησε. Έβαλα και πάλι τα γυαλιά μου, για να διαβάσω το μήνυμα. Έλεγε ότι έπρεπε να σβήσω τη μηχανή και να ελέγξω τα λάδια. Είχε σκοτεινιάσει, έβρεχε και ήμουν στον αυτοκινητόδρομο, οπότε αποφάσισα να περιμένω μέχρι τον επόμενο σταθμό εξυπηρέτησης. Καθώς επιβράδυνα για να μπω στον παράδρομο, το προειδοποιητικό φωτάκι έσβησε – προφανώς έκρινε ότι τελικά τα λάδια δεν χρειάζονταν έλεγχο. Επιτάχυνα και πάλι, και 10 λεπτά μετά, το «μπιπ» ακούστηκε ξανά, καλώντας με να σταματήσω για να ελέγξω τα λάδια. Δεν το έκανα. Ήμουν απορροφημένος προσπαθώντας να ανάψω το σύστημα πλοήγησης (δεν δούλευε) και να πάρω πληροφορίες για την κίνηση στον δρόμο μπροστά (ούτε αυτό δούλευε). Και μετά το λαμπάκι λαδιού έσβησε και πάλι. Όλα καλά.

Για την ακρίβεια, όχι και τόσο καλά. Γιατί δεν μπορούσα να βρω τον διακόπτη για τους υαλοκαθαριστήρες. Η Lamborghini, βλέπετε, αποφάσισε αφελώς να μιμηθεί τη Ferrari και έβαλε κι αυτόν τον διακόπτη, μαζί με όλους τους άλλους, πάνω στο τιμόνι. Αποτέλεσμα; Κάθε φορά που θες να βάλεις υαλοκαθαριστήρες, να ακούς Classic FM με αναμμένο το αριστερό φλας. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη όταν είσαι σε επαρχιακό δρόμο και χρειάζεσαι προβολείς: πατάς το κουμπί, ανάβουν και, όταν το αφήνεις, σβήνουν. Και το πατάς ξανά, μόνο που τώρα πια έχεις φτάσει σε στροφή και κατά λάθος έχεις σβήσει και τους υαλοκαθαριστήρες.

Σε κατάσταση απελπισίας πλέον, άρχισα να πατάω όποιον διακόπτη υπήρχε κοντά στο δεξί μου γόνατο, μέχρι που κατάφερα να σβήσω όλα τα φώτα. Φανταστικά. Τρέχω με 50 μ.α.ω,, βρέχει, είναι θεοσκότεινα και δεν έχω ούτε φώτα ούτε υαλοκαθαριστήρες. Όταν τελικά έβγαλα άκρη με όλα αυτά (βρίζοντας), βρέθηκα πίσω από ένα Audi που φαινόταν να το οδηγεί ένα προσκέφαλο με αυτιά, με 35 μ.α.ω. Βιαζόμουν να φτάσω σπίτι, οπότε έβαλα τη Huracán σε αγωνιστική λειτουργία (Corsa). Όλο το ταμπλό έγινε ένα τεράστιο στροφοταχύμετρο. Στην πρώτη ευθεία πάτησα γκάζι.

Ομολογώ ότι δεν είχα ξανακούσει τέτοιο θόρυβο. Ήταν σαν η μηχανή να είχε αποφανθεί ότι τελικά έμεινε από λάδια και εξερράγη. Πανικοβλημένος, εγκατέλειψα την προσπάθεια προσπέρασης και άφησα το γκάζι. Και τότε συνειδητοποίησα ότι όχι, ήταν απλώς ο θόρυβος που κάνει η Huracán όταν την «τσιγκλάς». Κατόπιν αυτού κατάφερα να προσπεράσω το Audi, αλλά ήταν πλέον αργά. Ήταν περασμένες επτά, το ραδιόφωνο έπαιζε ήδη το νέο επεισόδιο των «Archers», αλλά μέσα στη Lambo δεν έκανε διαφορά, γιατί αυτό το αμάξι είναι τόσο θορυβώδες, που δεν μπορείς να ακούσεις τίποτε άλλο. Και ίσως ποτέ ξανά.

Ο ήχος της μηχανής αρχικά είναι σαν κομπρεσέρ. Όταν το «σανιδώνεις», ακούγονται μωρά που κλαίνε, αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί μηχανισμοί που πυροδοτούνται, το ηφαίστειο Κρακατόα, οι Grateful Dead, δοκιμαστική εκτόξευση πυραύλου, λευκός θόρυβος, δεκακύλινδρο μονοθέσιο της Formula 1 σε φουλ στροφές, σμήνος από F15 Eagles σε σχηματισμό μάχης, μερικά λιοντάρια, μια συγκέντρωση κυνηγών κι ένας πόλεμος. Όλα αυτά μέσα στο αμάξι σου. Ταυτόχρονα. Το εκπληκτικό είναι ότι δεν είναι μεγάλο αυτοκίνητο. Ναι, του έχουν φορέσει κάτι περίεργα spoiler πίσω και μια μακρουλή «μουσούδα» εμπρός, αλλά δεν είναι μεγάλο. Το ότι κάνει τόσο θόρυβο είναι ελαφρώς γελοίο. Παρ’ όλα αυτά, καθώς γκάζωνα για να διανύσω τα τελευταία μίλια της διαδρομής προς το σπίτι, πρέπει να ομολογήσω ότι το ερωτεύτηκα. Είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο. Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Αληθινό διαμάντι.

Η Lamborghini λέει ότι έχει αναπτύξει μια νέα τεχνολογία που της επιτρέπει να φτιάχνει ακόμη και μικρά, πολύπλοκα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, και γι’ αυτό η Performante είναι ελαφρύτερη του αναμενομένου. Που δεν είναι. Με βάρος 1,4 τόνους, δεν τη λες και πούπουλο. Και σε αυτή την έκδοση έχει το γνωστό «βαρύ» σύστημα τετρακίνησης και ο δεκακύλινδρος κινητήρας των 5,2 λίτρων –κατά πάσα πιθανότητα ο τελευταίος της σειράς του– είναι σε γενικές γραμμές ο ίδιος με εκείνον που «φοράει» το στάνταρ μοντέλο. Και όμως, με έναν ανεξήγητο τρόπο, αυτό το πράγμα είναι ασύλληπτα γρήγορο. Στην ευθεία η Ferrari 458 Speciale τρώει τη σκόνη της. Στην πίστα του Nürburgring αποδείχθηκε γρηγορότερο από όλα τα υπερ-αυτοκίνητα του ενός εκατομμυρίου στερλινών. Δεν θα το πιστέψετε, αλλά έκανε τον γύρο (σ.σ. 20,932 χλμ.) σε 6 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα μπροστά στα έκπληκτα μάτια των οδηγών δοκιμών.

Και δεν είναι μόνο γρήγορη. Είναι και συναρπαστική. Μπορεί να κάνει τον θόρυβο ενός γαλαξία που σχηματίζεται, μπορεί το κεφάλι σου να κολλάει με δύναμη στο προσκέφαλο, αλλά την ίδια στιγμή νιώθεις ένα απαλό φύσημα στις τρίχες των χεριών σου. Αυτό είναι ένα αμάξι που βρυχάται και γουργουρίζει μαζί. Είναι σαν μια ιταλική ντομάτα – μικρή, λαμπερή και τόσο γεμάτη γεύση, που σε κάνει να κλείνεις τα μάτια από απόλαυση. Από την άλλη, είναι εκνευριστική. Το δοκιμαστικό μοντέλο που οδήγησα είναι χωρίς συζήτηση ό,τι πιο εκνευριστικό έχω οδηγήσει. Αλλά κι αυτό είναι μέρος της γοητείας του. Είναι αυτό που του δίνει ψυχή. Και η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό και σε ένα σπουδαίο αυτοκίνητο.

 

 

ME MIA MATIA

THE CLARKSOMETER

ΛΑΜΠΕΡΗ ΚΑΙ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΗ ΣΑΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΤΟΜΑΤΑ

 

Oδική συμπεριφορά: 5/5

Άνεση: 4/5

Eπιδόσεις: 5/5

Καμπίνα: 4/5

Πρακτικότητα: 3/5

Kόστη: 4/5

ΤΑ ΥΠΕΡ

• Τρέχει σαν να μην υπάρχει αύριο.

• Ο ήχος θα σας συνεπάρει.

• Αγκαλιάζει τον δρόμο.

ΤΑ ΚΑΤΑ

• Τεχνικές ατέλειες

• Λάθος τοποθέτηση διακοπτών για καθαριστήρες παρμπρίζ και φώτα

 

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

• Tιμή: 242.000 ευρώ

• Κινητήρας: 5.204 κ.εκ., V10

• Ισχύς: 630 ίπποι @ 8.000 σ.α.λ.

• Ροπή: 442 Ib ft @ 6.500 σ.α.λ.

• Mετάδοση: Επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τετρακίνητο

• Επιτάχυνση: 0-100: 2,9’’

• Τελική ταχύτητα: 202 μ.α.ω.

• CO2: 314 g/km

• Διαστάσεις: 4.560 mm x 1.924 mm x 1.165 mm

 

 

Photo: Alamy/ Visual Hellas

 

 

The post Ο ταλαντούχος κύριος Clarkson στο MANCODE appeared first on MANCODE.GR.

Σχολια

comments

Mancode.gr - Andro https://mancode.gr/opinions/o-talantoychos-kyrios-clarkson-sto-mancode/

Σχετικά Ioannis Ntourziotis

Δείτε Επίσης

Just playing

The post Just playing appeared first on MANCODE.GR. Σχολια commentsMancode.gr - Andro https://mancode.gr/opinions/o-talantoychos-kyrios-clarkson-sto-mancode/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *