Αρσενικό

Οι τέσσερις «φυλές» χρηστών του Facebook

Οι τέσσερις «φυλές» χρηστών του Facebook

Καθημερινά σχεδόν 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι και κάθε μήνα πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρησιμοποιούν το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, το Facebook.

Ο μέσος χρήστης αφιερώνει στο Facebook περίπου 35 λεπτά τη μέρα, όμως δεν χρησιμοποιούν όλοι οι χρήστες το δίκτυο για τους ίδιους λόγους. Σύμφωνα με μια νέα αμερικανική μελέτη, οι χρήστες θα μπορούσαν να χωριστούν χοντρικά σε τέσσερις κατηγορίες ή «φυλές» από πλευράς ψυχολογίας.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπρίγκαμ Γιανγκ της Γιούτα, με επικεφαλής τον Τομ Ρόμπινσον, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό για θέματα κοινωνικής δικτύωσης International Journal of Virtual Communities and Social Networking, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ζήτησαν από χιλιάδες χρήστες του Facebook να εξηγήσουν γιατί το χρησιμοποιούν και τι θέλουν να πετύχουν.

Με βάση τις απαντήσεις τους, προέκυψαν οι εξής τέσσερις μεγάλες κατηγορίες χρηστών: οι «οικοδόμοι» σχέσεων, οι «προπαγανδιστές», οι αυτοδιαφημιζόμενοι και οι «ματάκηδες».

bigstock 184321489

Οι «οικοδόμοι» σχέσεων είναι αυτοί που κάνουν αναρτήσεις και απαντούν στις αναρτήσεις των άλλων με κύριο στόχο να δημιουργήσουν νέες σχέσεις ή να ενισχύσουν τις υπάρχουσες που έχουν ήδη εκτός του κυβερνοχώρου. Χρησιμοποιούν το Facebook ως μια προέκταση της πραγματικής ζωής, της οικογένειας και των φίλων τους.

Οι «προπαγανδιστές» χρησιμοποιούν το Facebook πρωτίστως ως «ντουντούκα» για να ενημερώσουν τους πάντες σχετικά με αυτό που (πιστεύουν ότι) συμβαίνει γύρω τους. Δεν τους νοιάζει να μοιραστούν φωτογραφίες ή προσωπικές ιστορίες, αλλά να διασπείρουν χρήσιμες πληροφορίες, να αναδημοσιεύσουν ειδήσεις, να πληροφορήσουν για μελλοντικές εκδηλώσεις και γενικά να κατευθύνουν την κοινή γνώμη.

Οι αυτοδιαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν το Facebook για να προωθήσουν όχι κάποια μεγάλη ιδέα, αλλά απλούστατα τον εαυτό τους. Αναρτούν συνεχώς φωτογραφίες, βίντεο και κείμενα για να τραβήξουν την προσοχή και να χτίσουν το κατάλληλο προφίλ.

Τέλος, οι «ματάκηδες» αισθάνονται –όπως και οι προπαγανδιστές– την κοινωνική υποχρέωση να βρίσκονται στο Facebook, αλλά ο βασικός στόχος τους είναι να «κατασκοπεύουν» τι κάνουν οι άλλοι χρήστες και πώς ζουν. Σπάνια δημοσιοποιούν προσωπικές πληροφορίες για τους ίδιους, αλλά περνούν από «κόσκινο» τα προφίλ των άλλων και θέλουν να μαθαίνουν τα πάντα για εκείνους.

bigstock Touch To Share Facebook 93830510

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι ασφαλώς πολλοί χρήστες του Facebook συνδυάζουν χαρακτηριστικά από περισσότερες κατηγορίες (π.χ. οι περισσότεροι έχουν μια τάση αυτοδιαφήμισης…), αλλά συνήθως είναι δυνατό να καταταχθούν σε μία από τις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες.

Να σημειωθεί ότι οι ερευνητές δεν αποκάλυψαν ποια «φυλή» έχει τα περισσότερα μέλη.

Πηγή:onmed.gr

Σχολια

comments

Το διαβάσαμε εδώ : http://www.simplyman.gr/diafora/1474-oi-tesseris-fyles-xriston-tou-facebook.html

Αρσενικό

More in Αρσενικό

Ποια ζευγάρια ωφελεί το sexting

July 22, 2017

Ερωτεύσιμο είναι το μυαλό και ό,τι κρύβει το βλέμμα

July 22, 2017

Τι συμβαίνει όταν κάνεις σεξ στον ύπνο σου και δεν το θυμάσαι;

July 22, 2017

Γιατί όταν γυμνάζεσαι με παρέα, γυμνάζεσαι περισσότερο

July 22, 2017

Γιατί οι Πυξ Λαξ μοιάζουν με τους μεσήλικες που έχασαν το τρένο

July 22, 2017

Γιατί πολλά ζευγάρια “τα σπάνε” ενόψει διακοπών ή γυρίζουν τσακωμένα;

July 22, 2017

19 λόγοι για τους οποίους είναι ωραίο να είσαι άνδρας

July 22, 2017

Γιατί το Survivor αύξησε τις σεξουαλικές επαφές των Ελλήνων;

July 22, 2017

Πόσο ανεβαίνουν οι μετοχές σου μέσα σε ένα κάμπριο;

July 22, 2017

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που προσέχουμε σε έναν πιθανό ερωτικό σύντροφο;

July 22, 2017

20 (ακόμα) πράγματα που αξίζει να μάθεις για την μπίρα

July 20, 2017

Ηριάννα, δεν ξέρω πώς να σου το πω…

July 18, 2017

Ηριάννα μου, εδώ ο ήλιος της δικαιοσύνης είναι μονάχα νοητός…

July 18, 2017

Έχουμε ανάγκη από τύπους σαν τον Τασουλή

July 17, 2017

Ποιες συμπεριφορές στο facebook αποκαλύπτουν ότι ο χρήστης βιώνει μοναξιά

July 16, 2017
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE